
Webinars direct via Microsoft Teams
Webinar vermoeidheid, heb jij hier ook last van? Sinds live evenementen niet meer mogelijk zijn, zijn veel sessies verplaatst naar een online omgeving. Ook het aantal webinars is hierdoor drastisch toegenoemen. En die webinars worden veelal op dezelfde manier gehouden. Het gaat voornamelijk om het zenden van informatie, weinig interactie en een salesactie als afsluiter. En dat zorgt voor webinar vermoeidheid. Zonde, want het is zo’n mooi medium. En binnenkort kan het ook anders, namelijk via Microsoft Teams!
Met Teams deel je op een eenvoudige manier webinar anders in. Met meer interactie, reacties, ruimte voor feedback en zelfs applaus. Hoe werkt het? We leggen het je hier uit.
Webinars via Teams wordt later dit jaar beschikbaar gemaakt. We houden je op de hoogte!
Evenementen en webinars maken als organisator
Het opzetten en uitvoeren van webinars wordt net zo eenvoudig als vergaderingen in Microsoft Teams. Voeg gewoon een aangepaste registratiepagina voor bezoekers toe aan de vergadering of webinar om de aanwezigheid voor en na elke afspraak te beheren. Na registratie ontvangen deelnemers automatisch een e-mailbevestiging voor deelname. Microsoft Teams wordt daarmee niet alleen je hub voor samenwerken, maar ook voor vergaderingen, telefonische oproepen en webinars. Alles op één plek, wij houden ervan!
Presenteren tijdens het webinar
PowerPoint helpt om webinars te transformeren met uitgebreide presentatie-opties. Start een Teams-vergadering en in plaats van een PowerPoint-deck te openen en het scherm te delen, kies je een bestand onder de PowerPoint Live-sectie van de nieuwe Share-inhoud in Teams. Daarbij krijg je vanaf nu volledige controle over de inhoud van de presentatie. De weergave die jij als presentator ziet, is alleen van jou – bekijk notities, neem deel aan chats en bekijk je publiek – alles in één paneelweergave. Dit terwijl de deelnemers gewoon de presentatie zien.
Ook een mooie toevoeging, PowerPoint Live in Microsoft Teams geeft deelnemers toegang tot de gedeelde inhoud via schermlezers. Dit verhoogt inclusie en interactie gedurende het webinar. Het maakt niet uit of deelnemers deelnemen via een mobiel device of 8k-monitor, lage bandbreedte of glasvezelverbinding, de ervaringen van elke deelnemer zijn geoptimaliseerd voor hun schermtype.
Na afloop, evalueren en analyseren
Na afloop van het evenement kan er op een dashboard gezien worden hoeveel mensen naar de registratiepagina zijn gegaan, zich hebben aangemeld en aanwezig zijn geweest. De totale tijd van het evenement en de gemiddelde tijd van de aanwezigen worden getoond, net als een lijst van alle aanwezigen met status, duur, deelname- en verloftijd.
Hoeveel deelnemers?
Met Microsoft Teams ben je in staat om interactieve webinars te organiseren voor mensen binnen en buiten jouw organisatie met maximaal 1000 deelnemers. Bang dat te veel bezoekers je webinar op basis van Teams Meetings kunnen verstoren? Dit wordt opgevangen door de hostfuncties, zoals de mogelijkheid om chat en video van deelnemers uit te schakelen. Als het webinar uitgroeit tot meer dan 1.000 deelnemers, wordt Teams naadloos opgeschaald om een het webinar voor 10.000 personen mogelijk te maken. Vanwege de pandemie heeft Microsoft dit aantal zelfs tijdelijk verhoogd tot 20.000 bezoekers. Challenge accepted!