
Verbeterde integratie Dynamics 365 en Microsoft Teams
Productief en efficiënt blijven gedurende je werken, het blijft een uitdaging. Zeker als je in verschillende systemen werkt of tussen e-mail of chat moet wisselen naar het programma waar je documenten en je taken beheerd. Ongemerkt verdwijnen er minuten bij het wisselen tussen programma’s en ineens is je werkdag voorbij, maar je takenlijst nog niet afgewerkt.
Om die verstoringen drastisch te verminderen komt Microsoft nu met een verbeterde geïntegreerde werkruimte voor teamwerk. Deze werkruimte zal bedrijfsprocessen, informatie, communicatie en samenwerking samenbrengen. Dit bespaart niet alleen tijd en verbetert de samenwerking gedurende de dag, maar het maakt ook tijd vrij zodat jij zich kunt concentreren op je werkzaamheden.
Deze werkruimte is een integratie tussen Microsoft Dynamics 365 en Microsoft Teams. Nieuwe mogelijkheden helpen iedereen om overal op een meer naadloze en natuurlijke manier samen te werken, en om beter in contact te komen met klanten voor persoonlijkere ervaringen.
Sales
Er komt een ingesloten Teams-chatervaring voor Dynamics 365 door middel van een zijpaneel dat recente en lopende chats, kanalen en mensen in Teams laat zien die gerelateerd zijn aan het klantrecord in beeld.
Terwijl een medewerker door klantrecords bladert, toont het zijpaneel Teams-chats en kanalen waarin de klant of het account wordt genoemd, maar ook voorgestelde chats en contacten op basis van collega’s die aan het account werken. Zonder over te schakelen naar de Teams-app, kunnen medewerkers het gesprek starten of voortzetten dankzij een Teams-chatervaring die ook het klantrecord en snelle acties weergeeft om te voorkomen dat je van app wisselt om relevante informatie te vinden.
Dit is slechts één van de nieuwe integraties van Dynamics 365 Sales met Microsoft Teams. Meer weten? Onze kenners vertellen je er graag over!
Marketing
Marketeers kunnen evenementen die worden gehost op Microsoft Teams rechtstreeks vanuit Dynamics 365 Marketing opzetten, promoten en erover rapporteren, waardoor de relaties met de deelnemers tijdens en na het evenement via meerdere kanalen worden gestimuleerd.
Virtuele vergaderingen en webinars zijn nu dé manier om in contact te komen met het publiek. Met Teams en Microsoft Dynamics 365 Marketing is het plannen van online evenementen en het verzorgen van je bezoekers snel en gemakkelijk.
Marketeers kunnen evenementen die in Teams worden gehost, opzetten, promoten en erover rapporteren vanuit Dynamics 365 Marketing. In een paar eenvoudige stappen kunnen ze bezoekersgegevens exporteren en klantsegmenten bekijken die zijn gemaakt in Dynamics 365 Marketing op basis van bezoekersaantallen. Klantreizen, inclusief starters-e-mails, worden ook automatisch gemaakt om bezoekers te koesteren. Gebruikers kunnen vervolgens de inhoud en ervaringen voor bezoekers verder aanpassen op basis van hoe ze gepersonaliseerde klantreizen aangaan en orkestreren.
Customer service & field service
Klantenservice en buitendienst: met toegang tot de chatfunctie van Microsoft Teams rechtstreeks vanuit Dynamics 365 Customer Service, kunnen agenten gemakkelijk de juiste materiedeskundige vinden en rechtstreeks vanuit hun werk samenwerken om problemen van klanten snel op te lossen.
Human resources
Microsoft Dynamics 365 Human Resources zal later dit jaar rechtstreeks beschikbaar zijn binnen Microsoft Teams, waardoor werknemers selfservicetoegang krijgen die human resources (HR) -personeel kan vrijmaken. Managers kunnen verlofaanvragen eenvoudig bekijken en goedkeuren met slechts een paar klikken.
Microsoft Dynamics 365 Human Resources biedt een uitgebreide oplossing voor personeelsbeheer, inclusief integratie van prestaties, verlof en afwezigheid en salarisadministratie. Een nieuwe update, nu algemeen beschikbaar, stelt medewerkers in staat om verlofsaldi te bekijken en verlofaanvragen in te dienen vanuit Teams waar ze al samenwerken en hun werk gedaan krijgen.
Werknemers typen eenvoudig trefwoorden in en een chatbot reageert onmiddellijk om hen te laten weten dat ze verlofsaldi hebben of om verlof aan te vragen. Managers kunnen net zo gemakkelijk verlofaanvragen bekijken en goedkeuren met slechts een paar klikken. Door selfservice voor werknemers en managers mogelijk te maken, kunnen HR-teams gefocust blijven op meer strategische taken, terwijl werknemers in staat worden gesteld om hun verlof- en verzuimvoordelen beter te beheren.