Van GSuite en Google Drive naar Microsoft Online
Yxion is een consultancy bedrijf voor de farmaceutische industrie, healthcare en food branche. Een dynamische branche waarin bevlogen mensen werken met een passie voor gezondheid en welzijn. Het hoofdkantoor van Yxion zit in Weesp en vanuit hier wordt het contact met consultants en opdrachtgevers gehouden. Ook onderling contact tussen consultants en kennisdeling is erg belangrijk voor Yxion. Zo is er de Yxion Academy en verschillende vakgroepen waar de nieuwste ontwikkelingen binnen het vakgebied worden gedeeld en collega’s ervaring of kennis kunnen uitwisselen.
Get Inspired! Meer weten over deze klantcase? Onze kenners helpen je graag verder.
Van Google naar Microsoft
Yxion werkte met verschillende systemen, e-mail via Google Suite, persoonlijke documenten op Google Drive, bedrijfsdocumenten op Own Cloud en Otys recruitment software. Deze verschillende systemen communiceerden niet met elkaar en dat stond kennisdeling, samenwerking en communicatie in de weg. De wens was om alles centraal en op één plek te hebben, een veilige werkomgeving en een goede integratie en samenwerking tussen alle systemen.
Online werkomgeving met Microsoft
We hebben een volledige nieuwe online werkomgeving in Microsoft gemaakt voor Yxion. E-mail via Exchange Online, SharePoint voor alle documenten, Intranet voor interne communicatie en memo’s en Microsoft Teams voor de onderlinge samenwerking en communicatie. Dit alles te benaderen vanuit de online werkomgeving en bovendien een koppeling met hun recruitment software Otys. Geen dubbel werk, bestanden op één plek en alle tools om de interne communicatie zo gemakkelijk mogelijk te maken. Ook hebben we aan informatiebeveiliging gedacht. Een belangrijk deel van onze opdracht. Yxion heeft veel bestanden met persoonlijke gegevens en moet voldoen aan bewaar- en administratieplicht. Door dit direct in de online werkomgeving in te richten, voldoen ze te allen tijde aan de wet- en regelgeving én zijn hun bestanden en bedrijfsgegevens altijd veilig.
Kick-off
Tijdens de kick-off voor het werken in hun nieuwe online werkomgeving kwamen onze kenners op locatie.
Medewerkers lieten hun laptop opschonen, omzetten naar de nieuwe omgeving en kregen een korte toelichting van onze kenners ter plaatse. Daarnaast ontvingen de gebruikers diverse instructies én onze gewilde gadget: de INDITO draadloze oplader! Deze kick-off is wat ons betreft daarom ook niet het eindpunt van het traject, maar het startpunt voor een goede samenwerking.