Nieuws, Blog & Events

Onze kenners delen regelmatig informatie over de wondere wereld van IT.

Indito

Teams voor Firstline workers

07-09-2020

Firstline workers, of in het Nederlands de eerstelijnwerkers, zijn volgens Microsoft de medewerkers die fungeren als ‘eerste contactpunt tussen een bedrijf en de buitenwereld’. Ze zijn “vaak de eersten die klanten betrekken” en vertegenwoordigen het merk van het bedrijf. Dit zijn de werknemers op de werkvloer, die veel contact hebben met klanten en niet altijd achter een laptop of computer zitten. Belangrijke rollen binnen je bedrijf, maar door hun functie minder goed te bereiken. Hoe houd je deze personen op de hoogte van wat er speelt binnen je bedrijf? Hoe bereik en verbind je ze?

In dit artikel nemen we je mee in de nieuwe functies binnen Microsoft Teams, speciaal voor deze medewerkers. Verbind teams waar ze ook zijn. Of het nu gaat om back-to-back diensten waar overdrachten niet persoonlijk kunnen plaatsvinden, of om contact te leggen met collega’s of externe experts.

Microsoft Walkie Talkie

Microsoft introduceert Walkie Talkie, een push-to-talk-ervaring. Walkie Talkie maakt duidelijke, directe en veilige spraakcommunicatie via de cloud mogelijk, waardoor Android-smartphones en -tablets van werknemers of bedrijven in een walkietalkie veranderen. Deze ingebouwde app in Teams vermindert het aantal apparaten dat werknemers moeten dragen en verlaagt zo de IT-kosten.

Ook heeft Walkie Talkie een betere beveiliging, doordat deze werkt via WiFi of mobiele data. Geen analoge radioapparaten meer, dus ook geen zorgen over het beperkte radiobereik of afluisteren door buitenstaanders.

teams-walkie-talkie

Bron: Microsoft

Microsoft Shifts in Teams

Digitaliseer handmatige processen, zodat je medewerkers zich kunnen concentreren op wat belangrijk is.

Managers besteden uren aan het maken van roosters en het handmatig controleren van elke dienst om er zeker van te zijn dat het schema conflictvrij is. Later dit jaar komt Teams met de ‘Shifts Schema Assistentie’ die waarschuwingen afgeeft als er ergens in het schema conflicten optreden. Deze waarschuwing bespaart tijd, maakt het plannen van diensten efficiënter en vermindert onnauwkeurigheden die ertoe leiden dat werknemers niet komen opdagen voor hun dienst.

Shift_ConflictManagement_complete

bron: Microsoft

Time Clock

Ook wordt het via Teams mogelijk gemaakt om in en uit te klokken via Time Clock. Zo kunnen werknemers in- en uitklokken vanaf elk apparaat dat ze gebruiken. Dit biedt een hybride tijdklokervaring, zodat medewerkers hun dienst kunnen beginnen, waar hun werk ook is. En met de geofencing-mogelijkheden kunnen organisaties beheren waar werknemers wel en niet kunnen in- en uitklokken. Dit zodat iedereen op de juiste plek zit.

 

Task publishing

Delegeren kun je leren moet Microsoft gedacht hebben nu ze komen met ‘Taks Publishing’. Deze nieuwe functie stelt bedrijven in staat om taken op bedrijfsniveau te creëren en deze taken door te sturen naar betreffende teams. Een landelijke detailhandelaar kan bijvoorbeeld taken creëren voor de heropening van de winkels, die lijst alleen naar de getroffen winkellocaties sturen en vervolgens de voortgang volgen vergeleken met de toegewezen taken. Winkelmanagers kunnen eenvoudig taken toewijzen aan individuele werknemers, die op hun beurt weer een eenvoudige lijst met prioriteiten van die taken kunnen zien op hun telefoon of Ipad.

Tasks Publishing

Bron: Microsoft

Vier je successen!

Bij INDITO vieren we successen, groot en klein. Vanaf deze zomer is het ook mogelijk om intern de werknemers te betrekken, erkennen en waarderen voor hun werk. De ‘waarderings-badges’ binnen Teams, spreken waardering uit, bevorderen een positieve werkcultuur en werktevredenheid van medewerkers.

 

Get inspired, onze kenners helpen je graag!

Simon Koning

Innovatie

Stel je vraag

 

Terug naar overzicht

Recent

Wil jij onze nieuwsbrief ook ontvangen?

Schrijf je dan nu in!